Коаліційна угода потребує доопрацювання в частині Євроінтеграційної адаптації законодавства України

05 Февраля 2016 2 2

Підписавши Угоду про Асоціацію між Україною та Європейським Союзом наша держава взяла зобов’язання в т.ч. по адаптації українського законодавства до норм ЄС.

Перелік всіх Директив ЄС, що потребують опрацювання та впровадження, Кабінет Міністрів України затвердив у Плані заходів з імплементації Угоди в частині наближення України до європейського законодавства.

Відповідно до зрізу Європейського інформаційно-дослідницького центру за 2015 рік, цей План заходів вчасно не виконується.

Всього в рамках Угоди необхідно імплементувати стандарти більш ніж на 30 напрямках та понад 350 законодавчих актів. І майже половину з цього переліку до кінця 2017 року!

Для порівняння, на шляху до ЄС, Польща приймала 70-90 законодавчих актів на рік. Відсоток законодавства, що не могло бути транспоновано до національного законодавства був на рівні 2,9%.  І, нагадаю, в 2004 році Польща стала членом Євросоюзу.

Очевидно, що Україна сама має бути зацікавлена у якнайшвидшій реалізації нормативів та директив ЄС. Затягування – це гальмування реформ, уповільнення виходу на європейські ринки українських компаній, зниження авторитету держави серед зовнішніх партнерів, а головне – відтермінування членства України в Європейському Союзі.  

Директива ЄС (англ. Directive) – це тип законодавчого акту Європейського союзу. Директиви вводиться через національне законодавство і зобов'язують державу-члена ЄС в зазначений термін вжити заходів, спрямованих на досягнення визначених у ній цілей.

З метою контролю над забезпеченням відповідності нормативам та стандартам ЄС урядових законопроектів, у 2014 році було створено Урядовий офіс з питань європейської інтеграції. Аналогічні функції по експертизі законопроектів народних депутатів та Президента здійснює – Комітет Верховної Ради з питань європейської інтеграції. 

Серед проблем, що існують в системі підготовки, аналізу законодавчих актів можна виділити наступне.

Вже більше року не призначається віце-прем’єр з європейської інтеграції, міністр який мав би контролювати весь процес від планування та законотворчості до координування структури реформ. Про потребу призначення наголошують вже і країни ЄС. Фракція Партії «Блок Петра Порошенка» підтримує цю вимогу і навіть запропонувала свою попередню кандидатуру. 

Відсутнє стратегічне планування законодавчої роботи. Прийнятий у 2004 році ЗУ «Про Загальнодержавну програму адаптації законодавства України до законодавства Європейського Союзу» та Розпорядження Кабміну про затвердження плану заходів щодо виконання в 2012 році з цього ж питання, до сьогодні не переглядались! Планування має виходити із поточних пріоритетних проблем сьогодення та економічної ситуації в країні. 

Крім того, законотворчий процес потребує оптимізації планування законотворчої роботи міністерств, комітетів, народних депутатів та зокрема роботи Комітету Європейської Інтеграції.

Кількість законопроектів, що знаходяться сьогодні в роботі, втричі перевищують кількість актів права ЄС, що підлягають імплементації. Станом на грудень 2015 р. у парламенті зареєстровано понад 3 000 законопроектів. При цьому 90% спрямовано на внесення змін до чинних законів України. Весь об’єм законодавчих актів безпосередньо лягає на Комітет європейської інтеграції для аналізу та опрацювання.

Для прикладу Польща розглядає 1200 законопроектів, а парламент Великобританії – 340 законопроектів на рік.

Регламентом Верховної Ради також не передбачено норм, які б передбачали пошук розробниками законопроектів мінімальної підтримки серед депутатського корпусу або комітетів, їх завчасної популяризації та об’єктивного висвітлення. Наприклад, практика підтримки законопроекту ще на етапі його реєстрації існує в Польщі та Німеччині. Для винесення законопроекту на всезагальний розгляд, у Німеччині необхідна підтримка на рівні 5% членів Бундестагу, це 32 особи, або однієї депутатської групи, які також складають не менше 5%.  

Згідно інформації Комітету європейської інтеграції тільки 30% законопроектів, які подаються на розгляд ВР, відповідають стандартам і директивам ЄС. Необхідно включити в доопрацьовану Коаліційну угоду норму, якою зобов'язати всіх депутатів представляти висновок по законопроектам на відповідність до норм ЄС. Це дозволить  розширити відповідальність на законотворців. Отже, вже на першому етапі створення документу, за умови його невідповідності Угоді про Асоціацію, можна буде відмовитись від його підготовки.

Все перераховане, лише елементи покращення загального процесу та наближення законодавства України до норм Європейського Союзу.  Навіть найпрогресивніше законодавство ще не означає, що реформа успішна. У багатьох випадках, успіх або провал реформи визначається якістю імплементації закону.

Якщо держава впроваджує вимоги директив тільки в теорії, але не здійснює роботу і послідуючий контроль на практиці, або якщо національне законодавство не повною мірою відповідає вимогам ЄС – це все більше віддаляє наближення України до ЄС.

Народний депутат України Руслан Демчак

Редакция может не разделять мнение автора материалов. Публикации подаются в авторской редакции.

В деле Януковича никому не нужна правда

Для наших людей фактор истины давно утратил свою значимость. Украинцы делят политиков...

Кому выгодны данные новых политических соцопросов?

На днях две ведущие социологические компании в один день обнародовали данные...

НОВОЛУНИЕ в Стрельце 29-го ноября - энергетический...

Энергетический центр кармически заточенного тау-квадрата с Нептуном

Кто-то «несповна розуму»

Как только стало известно, что либерализацию визового режима затормозили Германия,...

Руслан Демчак про протиріччя розгляду законопроекту...

Однією з ТОП-тем минулого тижня в інвестиційному співтоваристві було голосування...

Если кастро - не моторола, то лишь в том смысле, что он,...

Хотите поспорить? Не надо. Поезжайте в кндр и поживите там

Почему Балашов поддержал Саакашвили и как назовут...

Ассоциация шаурмистов Украины и конфедерация по защите рецептов хот-догов решили...

О понятиях

Слишком много вложили в Майдан активисты, чтобы через три года видеть, что то, против...

Комментарии 2
Войдите, чтобы оставить комментарий
Валерий
05 Февраля 2016, Валерий

21 января пан Руслан Демчак в своём блоге разместил материал , посвящённый привати
зации . Худо-бедно что-то на эту тему рассказал . Я , наивный человек , поражённый
перечнем высоких постов , которые занимает автор , а также научным званием Демчака ,
тут то и возрадовался . Это не пенсионер Саша Корпанюк - полной пригоршней черпающий сведения из википедии ( не в обиду будь сказано ) ! Уж Демчак даст полно
ценный и полновесный ответ на мой вопрос о приватизации . Ага , раскатал губы !
Глядь ,а сегодня наш ув. депутат разродился новой статьёй . И теперь , после хамского
отношения (иначе я не могу определить этот поступок )не хочу даже вникать в его
писания . В связи со всем вышесказанным у меня возник такой вопрос : для чего люди
работают в блогах ? Сначала опишу моё понимание вопроса . Так как человек существо
стадное не только поступками , но и психикой , то ему хочется поделиться мыслями ,
привлечь внимание других людей ,в чём -то их убедить , что - то доказать . Грубо говоря,
почувствовать себя членами "одной стаи " . А вот Демчак явно попал не в ту стаю .
Его мироощущение при написании статьи : "Хотел бы в единое слово я слить свои грусть
и печаль , и БРОСИТЬ ТО СЛОВО НА ВЕТЕР , ЧТОБ ВЕТЕР УНЁС ЕГО ВДАЛЬ ".
Действия истового депутата . Засим заканчиваю , в надежде больше не увидеть строк ,
с подписью " Р. Демчак "

- 5 +
цзы лисицин
05 Февраля 2016, цзы лисицин

Валерий,готов подписаться под каждым словом.К своему стыду я не знаю ,что такое кандидат наук державного управления. Скорее всего в Украине эта отрасль научных знаний, такими ,как руслан уже выделена в самостоятельную науку. Как по мне это нелепица. Давно не читаю его послания в ВАК,рекомендую и вам последовать примеру.Освободится время на дела достойные.Удачи и успехов!

- 4 +
Блоги

Авторские колонки

Ошибка