Із 1 квітня вартість користування вагонами УЗ зросте у 13 разів

23 Марта 2020

Із першого квітня 2020 року АТ «Укрзалізниця» оголосило про підвищення тарифів на вантажоперевезення. Експерт у сфері транспортної інфраструктури Валерій Ткачов детально проаналізував дану ініціативу УЗ й відзначив її пагубні наслідки як для самого перевізника, так і для агросфери в цілому.

АТ «Укрзалізниця» анонсувало нову редакцію договору на надання послуг із перевезення вантажів залізницею (вступить у силу з 1 квітня 2020 року). У тексті нового договору «Укрзалізниця» пропонує з 01. 04. 2020 р. збільшити плату за користування вагонами під вантажними операціями в 1,8-13 рази.Під час навантаження або розвантаження вагонів на під’їзних коліях вантажовласників, АТ УЗ стягує плату за користування вагонами АТ УЗ під вантажними операціями. Діюча плата нараховується погодинно. У перші дві доби розмір діючої плати для вантажовідправників незначний. Причина в тому, що під’їзні колії підприємств і ємність фронтів вивантаження значно відрізняються між собою; також відрізняється технологія завантаження/розвантаження вагонів.

Підприємствам потрібен певний час для подачі вагонів із залізничної станції на під’їзні колії підприємства й час на виконання вантажних операцій (технологічний період). Нормативний час для проведення цих операцій встановлювалося АТ УЗ в документі «Єдиний технологічний процес»/ЄТП (раніше цей термін підприємством взагалі не оплачувалася). З огляду на цю особливість, чинне тарифне керівництво встановлювало мінімальну плату за користування вагонами під вантажними операціями протягом перших двох діб (технологічний період). Починаючи з третьої доби, плата значно збільшувалася. У запропонованій УЗ редакції договору плата за користування вагонами істотно зростає саме протягом перших двох діб (технологічний період). Очікуване зростання вартості послуги за користування вагонами-зерновозами АТ УЗ під вантажними операціями складе:

  • за перші добу-в 13 разів;
  • за 2 доби – в 3 рази;
  • за 3 доби – в 1,8 рази.

Порівняльна вартість користування вагонами-зерновозами під вантажними операціями (діюча ставка/пропонована АТ УЗ ставка).



Збільшення плати за користування вагонами АТ УЗ значно знизить привабливість для вантажовласників парку зерновозів держкомпанії. Вже зараз 90% парку зерновозів АТ УЗ  простоює без роботи і не приносить дохід компанії. Підвищення вартості користування вагонами УЗ під вантажними операціями ще більше вдарить по попиту на ці вагони. Наразі ринкова плата оренди приватного зерновозу становить приблизно 400 грн на добу (ставка АТ УЗ 1363,20грн з ПДВ).Вантажовідправник не платитиме 1363,20 грн/добу за користування вагонами УЗ під вантажними операціями, при орендній ставці на приватний вагон – 400 грн/добу. І найголовніше, плата за користування вагонами АТ УЗ під вантажними операціямі – це всього 3-5% в загальній структурі вартості перевезення вантажів.

На багато більше АТ УЗ заробляє в процесі перевезення вантажів (інфраструктурна та вагонна складова залізничного тарифу).Тепер АТ УЗ може втратити основного заробітку від перевезення вантажів через підняття другорядної плати (користування вагонами під вантажними операціями), яка в загальній вартості перевезення не перевищує 3-5%.Для аграріїв підвищення плати за користування вагонами – це подорожчання логістики на +20-28 грн/т.«Пропоную АТ УЗ переглянути своє рішення і не піднімати плату за користування вагонами. Негативні економічні наслідки від збільшення плати отримувати як вантажовласники, так і АТ «Укрзалізниця»», – зазначив Валерій Ткачов.

Читайте новости Украины и мира на страницах «2000» и в социальных сетях FacebookTwitterLivejournal, а также Telegram

УЗ разместила евробонды

«Укрзализныця» разместила пятилетние евробонды на 300 млн долларов под 7,875%...

УЗ повышает зарплату сотрудникам с наименьшими...

АО «Укрзализныця» с июня повышает на 10% часовые ставки и должностные оклады...

УЗ провела первые аукционы по аренде коммерческих...

Укрзализныця успешно провело в электронной системе «Prozorro.Продажи» ряд первых...

В УЗ заявили о повышении эффективности использования...

"Укрзализныця" в первой половине июня 2021 года сохранила динамику роста среднесуточной...

Укрзализныця увеличивает количество веловагонов в...

Укрзализныця продолжает оборудовать пригородные электропоезда специальными...

В УЗ озвучили размеры зарплат руководства

Средняя зарплата одного члена правления Укрзализныци в 2020 году достигала 20,8 млн грн в...

В Україні на 3% виросло виробництво морозива

За 5 місяців 2021 року виробництво морозива в Україні склало 61,6 тисяч літрів, що більше на...

Держрибагентство: В українських водоймах...

З метою збереження та охорони популяції раків в Україні діє літньо-осіння заборона на...

Держбюджет може недоотримати 2,6 млрд грн через...

Державний бюджет може недоотримати 2,6 млрд грн через несплату з різних причин...

СБУ разоблачила финансовую пирамиду

Служба безопасности Украины продолжает разоблачать масштабное мошенничество,...

За ночь биткойн резко подорожал

Курс биткойна подорожал почти на 15 процентов. Ночью он вплотную приближался к 40...

"Игра вокруг СП-2 еще не завершилась", - Кулеба

Министр иностранных дел Украины Дмитрий Кулеба отмечает, что не нужно расценивать...

Комментарии 0
Войдите, чтобы оставить комментарий
Пока пусто
Авторские колонки

Блоги

Ошибка