В Охтирці вигадали колесо

17 Сентября 2004 0

В Охтирці вигадали колесо

Ася МАРКЕЛОВА, смт Охтирка Сумської обл.

Яка жінка не хоче бодай раз у житті відчути себе вишуканою пані, що в елегантному вбранні виходить з елегантного кінного екіпажа! Яка дитина не мріє покататися в гарненькому візку з живими конячками! Будь ласка, справжні карети почали випускати в смт Охтирка Охтирського р-ну Сумської обл. Судячи з усього, це поки що єдине виробництво в Україні, яке вирішило поставити карети на потік.

Підприємство, яке вдалося до романтичної продукції, на перший погляд, далеке від неї. Охтирське ВАТ «Нафтопроммаш» за сімдесят п'ять недавно відсвяткованих років випустило багато чого... Передусім, зрозуміло, для нафтової промисловості: верстати-качалки, насоси, глинозмішувальні установки та трубопровідні підігрівачі... Окрім того, лінійно-кабельні вироби. А в часи, важкі для економіки, до цього переліку додалися міні-пекарні, опалювальні котли та інше, що користувалося попитом. І раптом карети?

Голова правління товариства Віктор Марущенко розповідає, що така ідея виникла на пропозицію голови облдержадміністрації Володимира Щербаня. З його появою в області зацікавилися конярством, було відкрито іподром. А які ж коні без гарного візка? «От би зробити карету», — сказав якось пан Щербань, і Віктор Марущенко вирішив: а й справді, чому б не спробувати?

Підключили конструкторів і за місяць створили перші дві прогулянкові коляски— таку офіційну назву дали новій продукції. Хоча, на мою суб'єктивну думку, помилилися. Ось той російський візок, що його з-поміж інших вивчали творці і який довелося побачити на фотографії, таки справді коляска. Охтирські ж вироби, основу яких становив кінний екіпаж XIX ст., більше схожі на карети. І навіть є якась закономірність у тому, що коляски з «того» часу випускають саме в гусарській Охтирці, де бував прославлений вояка та поет Денис Давидов. Недарма біля підприємства як ще одне нагадування про старі часи та давні традиції працює кафе «Гусари».

І конструкторам, й особливо художникам, довелося подумати, як зробити візок каретою. Приєднався до цього й голова правління, він, зокрема, запропонував обрамлення китичками. Але це — «картинка». А надійність?

— Для коляски важливе колесо, — каже Віктор Марущенко.— Якщо воно надійне — безпечним буде весь екіпаж.

Колесо виготовили із застосуванням військових технологій, які відомі на підприємстві з часів Союзу. Залучили до його створення й харківських партнерів. Тому воно гарантовано міцне, як і спеціальна гума, в яку його «одягнули». Ресори — автомобільні. Шкіра для оббивки — натуральна. Втім, облаштування та кольори може вибирати на свій смак замовник, як-то кажуть, за ваші гроші — будь-який каприз. Щодо ціни, якою ми, звісно, поцікавилися, то вона договірна. Але значно нижча, ніж тих, які виробляють у Росії. Не втримаємося й таки розкриємо комерційну таємницю: сума становить близько 10 тис. грн. різниці.

— Важко було освоювати новий вид продукції?

— Ну що ви! — усміхається Віктор Андрійович. — На підприємстві такі сильні кадри, що карета для них — наче іграшка. Наші фахівці до цього працювали над більш складною продукцією, тому навіть питання не виникало з цією, хіба що в творчому плані. Запитую бригадира колективу, що виготовляє карети, Валентина Дульського: — А чи не дивно було після звичної продукції братися за ось таку?

— З шістдесят третього року, відколи я тут працюю, до яких лише виробів не доводилося докладати рук! — розповідає Валентин Петрович. — У нас вся бригада має великий досвід, але таке робили вперше. І починати було справді цікаво. «Живі» вироби завжди цікаво робити.

Що карета — виріб «живий», сумніватися не доводиться. Адже й призначення її — прогулянки, весілля, катання туристів... Перші дві отримали прописку на конезаводі у селі Патріотівка. Чотири, що виготовляються — за цим процесом ми трішки спостерігали, — поїдуть в Донецьку область.

Загалом за місяць можна було б випускати до двадцяти штук. Був би замовник. А він вже є.

— ...Друга партія вже ніби й звична для роботи, — каже Валентин Дульський. — Треба щось нове виготовляти. Приміром, зимовий екіпаж. Ото вже справді буде карета!

А чому б і ні? У містах на заході України доволі часто використовуються такі прогулянкові візки для туристів та відпочивальників. Цікаво, красиво, привабливо! Може, і в інших регіонах країни стане звичкою у такий спосіб хоч на кілька хвилин побувати в позаминулому столітті?


Загрузка...

Прибрежный Азов: ни рыбы, ни улиток

В Минагрополитики считают, что военное положение может существенно отразиться на...

Гори все ядерным пламенем!

Ядерная энергетика в мире воспринимается неоднозначно

Космические успехи. Лучше больше, да меньше

На фоне почти полной стагнации ракетостроения заурядные в прошлом события теперь...

36 рисков военной коррупции

Согласно ежегодному рейтингу, обнародованному международной организацией Transparency...

Загрузка...

«Хрущевская» оттепель

В Министерстве регионального развития, строительства и ЖКХ начали общественное...

Не желаете квартирантов — требуйте деньги за свою...

Как правило, такие вопросы возникают у разведенных супругов, что вполне понятно. С...

Пять мин под столичную экологию

Об экологических проблемах Киева говорят не первый год, но сейчас мы, похоже, подходим...

Буковина — это Румыния! утверждает черновицкая...

В сегодняшнем обзоре региональных СМИ — изучаем публикации изданий Буковины,...

Безналичный зачет

При администрации Виктора Януковича внедрить переход большинства торговых точек на...

Комментарии 0
Войдите, чтобы оставить комментарий
Пока пусто

Получить ссылку для клиента
Авторские колонки

Блоги

Маркетгид
Загрузка...
Ошибка