Юрія Луценка рекомендовано звільнити з посади

№42 (434) 17 - 23 октября 2008 г. 17 Октября 2008 0

Звіт Тимчасової слідчої комісії по розслідуванню фактів, висвітлених в чисельних засобах масової інформації щодо можливих порушень чинного законодавства та прав людини Міністром внутрішніх справ України Луценком Юрієм Віталійовичем

Тимчасову слідчу комісію по розслідуванню фактів, висвітлених в чисельних засобах масової інформації щодо можливих порушень чинного законодавства та прав людини Міністром внутрішніх справ України Луценком Юрієм Віталійовичем створено постановою Верховної Ради України від 7 березня 2008 року № 140-VI. Розпочинаючи роботу, члени комісії ухвалили, що не будуть вдаватися до політичних переслідувань, або зведення рахунків з політичними опонентами, діяльність Комісії буде здійснюватись виключно на засадах об'єктивності та безсторонності. В період роботи Комісії до різних установ та відомств направлено 26 запитів, на які отримано 18 відповідей.

Комісія констатує небажання керівництва MBС України конструктивно співробітничати з нами та і своєчасно і якісно готувати відповіді на запити. Більше того, виявлені факти нещирості з боку Міністра внутрішніх справ України. Так на запит щодо наявності в структурі Міністерства підрозділу з особистої охорони Міністра, Луценко в листі за власним підписом повідомив, що в структурі МВС такого штатного підрозділу не передбачено. Разом з цим у телефонних довідниках МВС (з грифом ДСК) значиться посада «Начальник охорони Міністра». На даний час її займає Побережник А. І., а у попередню каденцію Міністра — Слободяник В. Д., який постійно супроводжував Луценка з сім'єю при вилітах до АР Крим. Як правило для охорони Міністра та членів його сім'ї задіюються працівники служби кримінального пошуку МВС України

Довідково: відповідно до положень Закону України «Про державну охорону органів державної влади України та посадових осіб» Міністр внутрішніх справ не є охоронюваною особою.

Комісією вивчено питання щодо порушень чинного законодавства Міністром внутрішніх справ Луценком Ю. В., при застосуванні заохочення-нагородження відзнакою МВС України «Вогнепальна зброя».

Луценко Ю. В. після призначення його у 2005 році на посаду Міністра внутрішніх справ, незаконно привласнив собі право нагородження вогнепальною зброєю цивільних осіб, які згідно з чинним законодавством взагалі не мають права користування нею. Нагороджуючи цивільних осіб вогнепальною зброєю, Луценко Ю. В. порушив Закон України, яким затверджено Дисциплінарний статуту органів внутрішніх справ, підписаний Президентом України 22 лютого 2006 року, оскільки відповідно до цього закону заохочення у вигляді нагородження відзнакою Міністерства внутрішніх справ «Вогнепальна зброя» міністр внутрішніх справ України може застосовувати тільки до осіб начальницького складу.

У зв'язку із виявленими фактами незаконної видачі та списання керівництвом МВС в період 2005—2006 років вогнепальної зброї, 16.10.06 р. Генпрокуратурою України порушено кримінальну справу № 49-2018 за фактами перевищення посадовими особами МВС службових повноважень за ознаками злочину, передбаченого ст. 365 КК України (перевищення влади, або службових повноважень).

В ході роботи комісією на підставі матеріалів, наданих Генеральною прокуратурою України встановлено 51 факт незаконної видачі (а фактично розкрадання) в період 2005-2006 років Міністром внутрішніх справ України Луценком Ю. В., вогнепальної зброї цивільним особам, вартість якої становить понад 140 тис. гривень.

Так, з абсолютно надуманих підстав Луценком Ю. В. був двічі нагороджений пістолетами Форт-14 ТП та Глок-19 голова наглядової ради корпорації «Донвугілля» Ковальов О. І. За протестами Генпрокуратури України накази про нагородження Ковальова вогнепальною зброєю скасовані самим Луценком Ю. В.

За цим фактом Генеральною прокуратурою України складено протокол про вчинення Луценком Ю. В. корупційного правопорушення, який направлено до Печерського райсуду м. Києва. Постановою цього суду 20.11.06 р. Міністра внутрішніх справ України Луценка Ю. В. визнано винним у корупційному діянні і на нього накладено адміністративне стягнення — штраф у розмірі 20 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

За скаргою Луценка Ю. В. це рішення суду скасовано Апеляційним судом м. Києва.

Верховним Судом відмовлено в задоволенні протесту Генпрокуратури України на рішення Апеляційного суду. Одночасно Верховний Суд зазначив у своїй постанові, що в діях Луценка Ю. В. при нагородженні вогнепальною зброєю вбачаються ознаки злочину і за цими фактами необхідно вирішення питання в порядку ст. 97 КПК України, яка регламентує порядок вирішення заяв та повідомлень про злочини.

Генеральною прокуратурою 02.03.07 р. відносно Луценка Ю. В. порушено кримінальну справу за ознаками злочинів, передбачених ч. 1 ст. 263 (незаконне поводження зі зброєю) та ч. 3 ст. 364 (зловживання владою та службовим становищем) КК України. Цю справу об'єднано з кримінальною справою № 49-2018.

26.03.07 р. Подільським судом м. Києва за скаргою Луценка Ю. В. постанову про порушення кримінальної справи відносно Луценка за ознаками злочинів, передбачених ч. 1 ст. 263 та ч. 3 ст. 364 КК України скасовано і відмовлено в порушенні кримінальної справи за цим фактом. Апеляційним судом м. Києва та Верховним судом України в задоволенні апеляційної скарги та касаційного подання Генпрокуратури з цього приводу відмовлено. Зрозуміло, що таке рішення є суто політичним, а не правовим.

Незаконне використання літаків внутрішніх військ МВС України.

Луценко Ю. В., будучи Міністром внутрішніх справ України, 11.05.05 підписав наказ № 325, яким поширив дію ряду нормативних актів Збройних Сил України та Міністра оборони колишнього СРСР під час здійснення перевезень, на авіацію внутрішніх військ МВС України. Цим наказом на внутрішні війська МВС України була поширена дія Положення про повітряні перевезення авіацією Збройних Сил України, згідно з вимогами якого до пасажирів, що можуть перевозитись повітряними суднами внутрішніх військ МВС України безкоштовно, належать:

— військовослужбовці та працівники внутрішніх військ (далі ВВ), які відбувають у службові відрядження, до місць проведення навчань, маневрів, інших оперативних заходів та у зворотному напрямку;

— військовослужбовці ВВ, які переводяться до нового місця військової служби, та члени їх сімей, які відбувають з ними (тільки попутним рейсом);

— військовослужбовці ВВ та члени їх сімей, які відбувають (повертаються) з відпуски.

Цей перелік пасажирів, які можуть безкоштовно перевозитися повітряними судами, є вичерпним.

Разом з тим встановлено, що літаками військової частини № 2269 внутрішніх військ МВС України, в період з березня 2005 року по жовтень 2006 року, за вказівками керівництва ГУВВ МВС України здійснювались рейси якими перевозились пасажири, які не є працівниками МВС України, в тому числі члени сім'ї Луценка Ю. В. та його друзі.

Так з 30 червня до 2 липня 2006 року (п'ятниця — неділя) рейсом Жуляни-Севастополь (Бельбек) — Жуляни разом з Луценком Ю. В. літали члени його родини та інвестори ТОВ «Українські новітні телекомунікації» подружжя Воскобойнікових (в цій компанії працює дружина Міністра — Луценко І. С.) На цей переліт витрачено 6,9 тонн пального вартістю 33,3 тис. гривень (дані ГУВВ МВС, польотний лист № 18).

У 2006 році, перебуваючи у відпустці (з 9 серпня до 8 вересня) Луценко Ю. В. протягом 11-21 серпня, тобто 10 днів, «тримав при собі» літак АН-26 внутрішніх військ МВС України, здійснивши перельоти Київ — Севастополь — Миргород — Севастополь — Київ. Витрачено понад 12 тонн пального на суму 56,6 тис. гривень.

Всього за інформацією Генеральної прокуратури та ГУВВ МВС України в період з березня 2005 по жовтень 2006 року Луценком Ю. В. здійснено 15 аналогічних рейсів, в основному у весняно-літній період, здебільшого в Крим (Севастополь, Сімферополь). Витрачено 75,7 тонн пального на суму 321,8 тис. гривень. А з урахуванням добових екіпажу та витрат на аеронавігацію ця сума становить 464,1 тис. гривень. Більшість рейсів здійснювались у передвихідні, вихідні та святкові дні.

Крім того, за інформацією Держкомкордону України з січня 2005 року до грудня 2006 року Луценко 28 разів вилітав за межі держави (до Парижу, Відня, Тель-Авіва, Стокгольма, Бухареста, Солонік, Лондона тощо). У 16 випадках виліти здійснювались з аеропорту Жуляни, що також вказує на ймовірність використання Міністром літаків ГУВВ МВС. Зазначені питання повинні бути негайно досліджені прокуратурою з подальшим прийняттям рішень відповідно до чинного кримінально-процесуального законодавства України.

Комісією вивчено питання щодо можливих порушень чинного законодавства при підключенні підрозділів МВС до послуг мобільного зв'язку ТОВ «Українські новітні телекомунікації» (далі ТОВ «УНТ»).

ТОВ «УНТ» зареєстровано 31.08.05, інвестори Воскобойніков Ю. М. та Воскобойнікова О. Ю. (є кумами Луценка Ю. В., неодноразово літали з ним до Симферополя та Севастополя літаками ГУВВ МВС.) В цьому ж товаристві працює фінансовим директором Луценко І. С. — дружина Луценка Ю. В.

У 2006 році Луценком була вчинена спроба примусити підлеглих укласти завідомо невигідні угоди щодо підключення до послуг мобільного зв'язку ТОВ «УНТ».

З цією метою МВС 13.09.06 видано розпорядження № 763 «Про скорочення витрат на мобільний зв'язок», яким від начальників ГУВВ, ГУМВС, УМВС, керівників вищих навчальних закладів вимагалось: провести роботу з підключення підпорядкованих підрозділів до тарифних планів ТОВ «УНТ» для об'єднання їх у корпоративну мережу ОВС України, призначити особу, відповідальну за проведення цієї роботи, про виконання доповісти до 12 жовтня 2006 року.

Керівники ряду ГУМВС України та навчальних закладів системи МВС уклали корпоративні угоди з ТОВ «УНТ». Так, у ГУМВС України в Харківській області було укладено 31 угоду, в УМВС України в Дніпропетровської області — 23 угоди з працівниками ОВС та членами їх родини, у Львівському державному університеті внутрішніх справ 151 працівник за власний кошт уклав угоди з ТОВ «УНТ».

Решта керівників органів внутрішніх справ та працівників МВС України відмовились підключатись до мережі ТОВ «УНТ», посилаючись на недостатню зону покриття, існуючі угоди з іншими операторами мобільного зв'язку та неможливість підписання угод без проведення відповідних тендерних процедур. Тільки завдяки принциповій позиції цих керівників і керівництва Управління зв'язку МВС України, а також побоювання судових позовів з подальшою виплатою серйозних штрафних санкцій, ця спроба Міністра пролобіювати фінансові інтереси своїх друзів за рахунок працівників МВС була припинена.

Заподіяння тілесних ушкоджень Черновецькому Л. М.

24.01.08 прокуратурою м. Києва порушено кримінальну справу відносно Міністра внутрішніх справ України Луценка Ю. В. за фактом спричинення ним умисних тілесних ушкоджень голові КМДА Черновецькому Л. М. за ознаками злочину, передбаченого ч. 2 ст. 125 КК України. В подальшому кваліфікацію змінено на ст. 365 КК — перевищення влади або службових повноважень А третього травня Подільський райсуд м. Києва після розгляду скарги адвоката Луценка, скасував постанову про порушення кримінальної справи за ст. 365 КК України.

Разом із тим достовірно встановлено, що 18.01.08. в приміщенні зали державних заходів Секретаріату Президента України після засідання РНБО України Луценко Ю. В. наніс Черновецькому Л. М. удари в пах і обличчя.

У справі допитано як свідків 29 чоловік з них шестеро бачили, як Луценко Ю. В. наніс удар в обличчя Черновецькому Л. М.

Таким чином встановлені свідки, які прямо вказують на вчинення злочину Луценком, у справі є відповідні показання потерпілого, зібрані інші докази. Однак досудове слідство (яке відповідно до положень КПК України повинно бути закінчене протягом 2-х місяців) триває вже понад 3 місяці і досі не завершене.

За інформацією, наданою органами прокуратури, Луценка Ю. В. допитано у справі як підозрюваного. Згідно з положеннями ст. 43-1 КПК підозрюваним є особа, затримана по підозрінню у вчиненні злочину, або особа, до якої застосовано запобіжний захід до винесення постанови про притягнення її як обвинуваченого. Але до теперішнього часу органи прокуратури зволікають з прийняттям рішення. Луценку не пред'явлено обвинувачення, справа не направлена до суду.

Вбачається, що як і у випадку з розкраданням зброї та незаконним використанням літаків ГУВВ МВС у власних цілях, питання про відповідальність Міністра розглядається не у правовій, а суто у політичній площині.

Комісія вважає, що саме через це в свій час не було дано і принципової оцінки злочинним діям Луценка Ю. В. при фабрикуванні матеріалів кримінальної справи відносно Бориса Колеснікова (під час досудового слідства «потерпілий» Пенчук Б. В. повідомив, що заяви про злочин, нібито вчинений Колесніковим Б. В., він та його батько підписали в березні 2005 року внаслідок психологічного тиску та погроз з боку працівників МВС України. У подальшому його та членів його родини наприкінці березня — на початку квітня 2005 року працівники МВС України, створивши у нього хибну уяву про наявну небезпеку для його життя без існування такої, вивезли із м. Донецька до м. Києва, де протягом декількох місяців утримували на закритій території, примушуючи давати показання про вчинення Колесніковим Б. В. злочину.

На підставі аналізу викладених даних Комісія вважає:

1. Факти, висвітлені в засобах масової інформації щодо порушень чинного законодавства та прав людини Міністром внутрішніх справ України Луценком Юрієм Віталійовичем є такими, що знайшли своє підтвердження.

2. Рекомендувати Верховній Раді України розглянути питання про звільнення Міністра внутрішніх справ України Луценка Юрія Віталійовича з займаної посади.

3. Звіт за результатами роботи Комісії подати для розгляду до Верховної Ради України.

От редакции.

О нарушениях Юрием Луценко и его подчиненными действующего законодательства и прав человека «2000» писали неоднократно в серии статей под общей рубрикой «Другая милиция». Широкий общественный резонанс вызвали такие публикации, как «Кто платит за Луценко?» (№ 7 (354) от 16.02.2007 г.), «Этапы скандальной карьеры» (№ 46 (390) от 16.11.2007 г.), «ПППу: яйца уже пристроены» (№ 23 (417) от 6.06.2008 г.) и другие. Комиссия по сути подтвердила факты, изложенные в этих материалах.

Уважаемые читатели, PDF-версию статьи можно скачать здесь...


Загрузка...
Загрузка...

Битва против старой мафии и старых казнокрадов

На финальном этапе обязательно должны летать вертолеты, грозно ходить люди с оружием и...

Грядет «Блокада-2»?

Какой новый закон подпишет президент, на чем будут настаивать «ястребы» и как...

Махинаторам не поздоровится

В Украине появится единый центр, который возьмет все полномочия по борьбе с...

Суд — виртуальный, иски — реальные

В провинции Британская Колумбия (Канада) в прошлом году заработал необычный суд —...

Грядет круговая неразбериха

Многие автолюбители считают закон абсурдным

Комментарии 0
Войдите, чтобы оставить комментарий
Пока пусто

Получить ссылку для клиента
Маркетгид
Загрузка...
Авторские колонки

Блоги

Ошибка